تبليغاتX
Agricultural Engineers Professional
Agricultural Engineers Professional
سايت تخصصي مهندسين كشاورزي
آمریکا  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: سلامت و طبیعت

محققان از تاثیر چند ماده غذایی در کاهش پولیپ روده خبر دادند.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، محققان اعلام کردند خوردن بقولات حداقل سه بار در هفته و برنج قهوه ای حداقل یکبار در هفته باعث کاهش 23 و 40 درصدی پولیپ روده می شود که مصرف زیاد سبزیجات پخته و میوه جات خشک نیز تا حدی چنین خاصیتی دارد.

یسنیا تانتامانگو از دانشگاه لوما لیندا گفت: خوردن این مواد غذایی از احتمال بروز  پولیپ روده و سرطان روده به طور کلی می کاهد.

وی افزود: اکثر پژوهشهای قبلی به خوردن سبزی و میوه تاکید می کردند. اما تحقیق ما روی چند ماده غذایی خاص تمرکز کرد.

سرطان روده دومین عامل مرگ ناشی از زنان و مردان است.

نتایج نشان می دهد مصرف سبزیجات (یکبار در روز یا بیشتر) در قیاس با مصرف  کمتر از 4 بار در هفته آنها باعث کاهش 24 درصدی خطر بروز پولیپ روده می شود. همچنین مصرف سه بار در هفته میوه های خشک در قیاس با مصرف یکبار در هفته آنها 26 درصد باعث کاهش این خطر می شد.

دکتر تانتامانگو گفت: مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی تاثیر بسیار زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده دارد.

وی اظهار داشت: بقولات و برنج قهوه ای حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند، بنابراین می توانند آثار ضد سرطان زیادی داشته باشند./

 

مترجم: سید محسن سنجری


کد خبر: H-900726-01

نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و دوم آذر 1390 توسط وحید حجازی
تهران  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: تشکلهای غیردولتی



در حالی که در کشور چهار میلیون و 500 هزار تن مرکبات تولید می شود، صنایع تبدیلی آبمیوه و کنسانتره فقط 300 هزار تن آن را جذب می کند.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرکبات در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در حالی که سالانه چهار میلیون و 500 تا چهار میلیون و 700 هزار تن انواع مرکبات در کشور تولید می شود، صنایع تبدیلی تنها 300 هزار تن آن را جذب می کند.

عنایت الله بیابانی افزود: 300 هزار تن از مرکبات تولیدی برای صنایع تبدیلی کنسانتره وارد چرخه صنایع تبدیلی می شود، در حالی که این مقدار می تواند به مرز یک میلیون تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آبمیوه و کنسانتره مرکبات در همه فصول برای مصرف کنندگان ایرانی مغتنم است. لذا از صنایع تبدیلی کنسانتره و آبمیوه انتظار می رود برای استفاده گسترده از اسانس، از مرکبات داخلی استفاده کنند.

 

کنسانتره پرتقال وارد می شود

نایب رییس خانه کشاورز ادامه داد: در حالی که بیش از سه میلیون تن از مرکبات داخلی کشور از خانواده پرتقال است، با این وجود کنسانتره مورد نیاز صنایع تبدیلی از محصول پرتقال به کشور وارد می شود.

بیابانی تصریح کرد: فعالان صنایع تبدیلی آبمیوه و کنسانتره معتقدند که علت واردات این محصول از کشورهای خارجی قیمت بالای آن در داخل کشور است. این در حالی است که این اتحادیه بارها آمادگی خود را برای انعقاد قراردادهایی با صنایع تبدیلی به منظور تامین پرتقال و سایر انواع مرکبات با قیمت مناسب و به صورت صنعتی اعلام کرده است.

وی یادآور شد: هرچند پرتقال و سایر مرکبات در آغاز فصل تازه خوری از قیمت بالایی برخوردار است، اما با نزدیک شدن به پیک برداشت، این قیمت چنان افت می کند که کشاورز با حداقل و کف قیمت تمام شده محصول خود را به فروش می رساند. چنانکه در سالهای گذشته شاهد عرضه بیش از پنج کیلوگرم نارنگی به قیمت کمتر از یکهزار تومان نیز بوده ایم.

بیابانی اظهار امیدواری کرد، صنایع تبدیلی آبمیوه و کنسانتره که به دنبال رقابت در بازارهای داخلی هستند، به جای استفاده از اسانس به دنبال پیدا کردن جایگاهی در تولیدات داخلی کشور باشند تا بتوانند با آبمیوه های وارداتی رقابت کنند./

 

خبرنگار: فاطمه مهردادیان


کد خبر: N-900830-01_R
نوشته شده در تاريخ دوشنبه سی ام آبان 1390 توسط وحید حجازی


 مشكلات رايج سيكلمن را بشناسيد


   ريزش برگ‌ها: نشانه كم آبي يا خشك بودن محيط گياه است كه بايد رطوبت هوا را بالا برده و آبياري به اندازه كافي باشد. اگر گياه شما بيشتر از 24 تا 36 ساعت تشنه بماند برگ‌هايش زرد شده و دچار مشكل مي‌شود.

   ريزش جوانه گل: ناشي از دماي بالا، نور كم، آب كم يا كود بيش از حد است.

   تاخير در گلدهي: ناشي از دماي بالا يا پايين، نور ناكافي، تغييرات ميزان مواد‌غذايي، بزرگي بيش از حد گلدان و تفاوت‌هاي ژنتيك است.

   گل‌هاي خيلي كوچك: ناشي از دماي بالا، كود زياد‌ يا ژنتيك است.

   پژمردگي و نرمي گياه: ناشي از خشكي، مقادير زياد نمك در خاك يا آب، دماهاي بسيار بالا، نور كم يا بيماري‌هاي گياهي است.

   رنگ پريدگي يا زردي برگ‌ها: ناشي از كمبود مواد‌غذايي، pH بالا، شدت نور زياد، خشكي خاك يا بيماري‌هاي گياهي است.

  طويل‌شدن دم برگ‌ها: ناشي از نور ناكافي است.



آبياري هر روزه فراموش نشود


اين گياه نسبت به آبياري بسيار حساس است به‌طوري كه هر روز به آبياري نياز دارد البته حواس‌تان باشد كه آب را نيز حتما مدتي كنار بگذاريد تا كلر آن كاملا از بين رفته‌باشد و هم‌ دماي محيط شده‌باشد. براي به‌دست‌آوردن چنين آبي بايد حدود يك‌روز آب شهر را كنار بگذاريد تا بيات شود. بهتر است گياه را صبح‌ها آبياري كنيد.



چقدر كود بدهيد؟


معمولا همان تركيبي از خاك كه گفته شد براي گياه مناسب است اما وقتي تعداد برگ‌هاي گياه از 15‌عدد بيشتر شد بايد گياه را هفته‌اي يك‌بار با كود مناسب تغذيه كنيد. روي بسته‌بندي هر كودي نوشته شده كه چه دزي از آن را بايد استفاده كنيد، استفاده كمتر مي‌تواند گلدهي گياه را به تاخير بيندازد.



عاشق نور است


اين گياه عاشق نور زياد است ولي اصلا آن را در مقابل نور مستقيم خورشيد قرار ندهيد. جالب است بدانيد اين گياه در روز‌هاي بلند به راحتي گل نمي‌دهد. بنابراين اگر گلدهي براي‌تان مهم است خودتان روز را براي آن كوتاه كنيد يعني در چند ساعت از روز گياه را در اتاق تاريكي قرار دهيد.



مخلوط چه خاك‌هايي مناسب است؟


اين گياه براي رشد بهتر به خاكي با تركيب ويژه نياز دارد، بهترين تركيب اين است كه يك پيمانه ماسه را با‌ 2پيمانه خاك برگ و مقداري خزه اسفاگنوم مخلوط كنيد، اين نوع تركيب از خاك را مي‌توانيد از مغازه‌ فروش لوازم باغباني تهيه كنيد.اين گياه تغييرات دمايي زياد را نمي‌تواند به راحتي تحمل كند و دمايي حدود 18 تا 24 درجه سانتي‌گراد برايش مناسب‌ترين است. در واقع بهترين دما در روز برايش 22 ‌درجه و در شب 20 درجه است البته توجه داشته‌باشيد سيكلمن در هواي خفه اصلا رشد خوبي نخواهد داشت.



محلول آب و صابون بهترين پاك‌كننده


 هرچند وقت يك‌بار بايد گياه را با محلول آب و صابون بدون بو تميز كنيد. اين محلول را با دستگاه مه‌پاش روي برگ‌‌هاي گياه اسپري كنيد البته بايد مواظب باشيد برگ‌ها و پرزهاي گياه آسيب نبينند. روي خاك گياه مقداري روزنامه بگذاريد تا محلول آب و صابون روي خاك نريزد.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه هشتم آبان 1390 توسط سید علی ابراهیمی
فلوریدا  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: سلامت و طبیعت

خوردن آلوی خشک در سلامت استخوانها معجزه می کند.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، دکتر بهرام ارجمندی، استاد و رییس بخش تغذیه و علوم ورزشی دانشگاه ایالتی فلوریدا گفت: در طول دوران کاری ام میوه های زیادی را آزمایش کردم. مثل انجیر، خرما، توت فرنگی و کشمش. اما هیچ کدام تاثیر آلوی خشک را بر تراکم استخوان نداشتند.

وی گفت: شکی نیست که تمام میوه ها و سبزیجات تاثیرات تغذیه ای مطلوبی دارند. اما آلو در سلامت استخوانها معجزه می کند.

دکتر ارجمندی و محققان دانشگاه اوکلاهما دو گروه زنان در دوره پس از یائسگی را آزمودند. طی یک سال، گروه اول (شامل 55 نفر) روزی 100 گرم آلوی خشک (10 عدد) و گروه دوم (شامل 45 نفر) روزی 100 گرم سیب خشک خوردند. به تمام این افراد روزی دوز کلسیم (500 میلی گرم) و ویتامین D (400 واحد بین المللی) دارند.

گروهی که آلوی خشک مصرف کرده بودند از نظر تراکم عناصر معدنی استخوان در مقایسه با گروه دیگر به طور چشمگیری در وضع بهتری قرار داشتند. علت این قضیه تا حدی به دلیل توانایی آلوی خشک در جلوگیری از تجزیه استخوان بود که با افزایش سن افراد روند آن سرعت می گیرد.

در آمریکا حدود 8 میلیون زن و 2 میلیون مرد پوکی استخوان دارند.

دکتر ارجمندی گفت: در 5 تا 7 سال اول یائسگی، زنان با سرعت 3 تا 5 درصد در سال در خطر از دست استخوان قرار می گیرند. لیکن پوکی استخوان خاص زنان نیست و در حدود 65 سالگی مردان را نیز به اندازه زنان گرفتار می سازد.

دکتر ارجمندی گفت: نباید آن قدر در مورد سلامت استخوانها سستی کرد تا کار به جای باریک بکشد. افراد می توانند با خوردن 2 تا 3 آلوی خشک در روز شروع کنند و کم کم تعداد آن را به 6 تا 10 عدد برسانند.

 

مترجم: سید محسن سنجری


کد خبر: H-900608-01

نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و سوم شهریور 1390 توسط وحید حجازی
مسكو- در ديدار رضا فتوحي رييس سازمان حفظ نباتات كشورمان و آلكسي سائورين معاون سازمان فدرال نظارت بر بهداشت گياهي و دامي فدراسيون روسيه بر فراهم آوردن امكان كنترل صادرات و واردات محصولات كشاورزي دوكشوربه صورت ' آنلاين' توافق شد.

به گزارش روزدوشنبه ايرنا، طرفين در اين ديدار تفاهم نامه همكاري هاي قرنطينه اي گياهي و حفظ نباتات با هدف كمك به سالم سازي هرچه بيشتر گنجينه هاي گياهي و نباتي دو كشور را امضا كردند.
براساس مفاد اين تفاهم نامه، قرار است طرف روس دسترسي طرف ايراني به سيستم آنلاين محاسبه و صدور گواهي بهداشت گياهي به منظور رسيدگي به صحت و سقم گواهي هاي بهداشت گياهي محموله هاي چوب صادراتي به ايران را فراهم كند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دوشنبه دهم مرداد 1390 توسط وحید حجازی
.: Weblog Themes By Blog Skin :.